Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO


Wpis dodał(a) Monika Zimmer
ponad 4 lat temu, wyświetleń 4074


Wpis został sprawdzony przez moderatora

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO*

 

 

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:            mgr Monika Zimmer

Nazwa i adres placówki:                                                  PublicznePrzedszkole Nr 2 w Lwówku Śląskim

CEL GŁÓWNY:

  • Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

 

CEL SZCZEGÓŁOWY:

  • Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej.
  • Podniesienie jakości warsztatu pracy własnej oraz placówki.
  • Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych.
  • Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego.

 

Plan oparty został na  Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r.

w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2018 r.

poz. 1574), na podstawie art. 9g ust.10 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela

(Dz. U. Z 2018 r. poz. 967)

 

 

UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ

  § 8 ust. 3 pkt. 1

 

Lp.

Działania i zadania nauczyciela

Formy realizacji

Termin realizacji

Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja

1.

 Stosowanie w codziennej pracy innowacyjnych i aktywizujących metod opartych na działaniu, przeżywaniu, odkrywaniu oraz poznawaniu

 

 

 

 

  1. Aktywizowanie dzieci podczas zajęć dydaktycznych i zabaw dowolnych – stosowanie takich metod jak:
  • burza mózgów,
  • mapa pojęciowa,
  • stacje zadaniowe,
  • drama,
  • metoda projektu,
  • Metoda Dobrego Startu,
  • pedagogika zabawy,
  • Gimnastyka twórcza Orfa,  Labana,
  • Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
  • Mistrzowie kodowania junior,
  • dziecięca matematyka prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej,
  • mini pus,
  • metody badawcze,
  • gry dydaktyczne,
  • inne
  • Stosowanie różnych technik plastycznych podczas wykonywania prac przez dzieci, urządzenie kącików plastycznych, eksponujących te prace

 

 

Cały okres stażu

  • Wpisy w dzienniku,

planach miesięcznych,

  • scenariusze zajęć z wykorzystaniem metod aktywizujących,

 

 

 

 

 

 

 

2.

Wykorzystywanie nośników audiowizualnych w trakcie pracy

  1. Uzupełnianie i wzbogacanie własnego zestawu pomocy dydaktycznych (płyty CD I DVD, audiobooki plansze interaktywne)-wykorzystywanie ich w pracy z dziećmi.
  2. Wykorzystanie pomocy interaktywnych (tablicy multimedialnej, tabletu, laptopa, smartfona, mikroskopu cyfrowego) - wdrażanie dzieci w świat technologii informatycznej.
  3. Rejestrowanie ważnych wydarzeń przedszkolnych za pomocą aparatu cyfrowego.

Projekcje filmowe z wykorzystaniem technik multimedialnych..

 

Cały okres stażu

  • Płyty DVD i CD, audioboki, plansze interaktywne,

 

 

  • Potwierdzenia dyrektora przedszkola, zdjęcia,

 

 

  • Zdjęcia,

 

 

3.

 

Diagnozowanie możliwości ucznia

 

  1. Obserwacja dzieci.
  2. Rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami.
  3. Założenie i prowadzenie teczek obserwacji dziecka.
  4. Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych wychowanków.
  5. Badanie losów absolwentów.
  6. Inne

 

 

Cały okres stażu

 

  • Teczka obserwacji dzieci
  • Karta obserwacyjna,
  • Semestralne sprawozdania,
  • Ankiety dla rodziców i nauczycieli z innych placówek,

4.

Korzystanie z technologii komputerowej i multimedialnej podczas codziennej pracy

 

  1. Korzystanie z komputera w codziennej pracy
  2. Prowadzenie obserwacji pedagogicznej z wykorzystaniem platformy edukacyjnej.
  3. Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli.
  4. Śledzenie innowacji w nauczaniu dostępnych w Internecie.
  5. Wykorzystanie Internetu do zapoznawania się z ofertami szkoleń i warsztatów on-line.
  6. Wyszukiwanie projektów i konkursów ogłoszonych na portalach edukacyjnych.
  7. Zgłaszanie chęci udziału w szkoleniach, konkursach za pomocą Internetu.
  8. Korzystanie z zasobów Internetu w celu realizacji zadań dydaktyczno–wychowawczych - ciekawe artykuły, scenariusze, opisy nowatorskich metod w celu wzbogacenia warsztatu pracy.
  9. Korzystanie podczas zajęć z komputerowych programów edukacyjnych dostosowanych do wieku i zainteresowań dzieci, e-booków, platformy edukacyjnej.
  10. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem programów multimedialnych, Internetu, aplikacji, Google, Facebook, innych.

 

Cały okres stażu

  • Zdjęcia, pomoce dydaktyczne,
  • Dokumentacja,
  • Sprawozdania,
  • Scenariusze, plany,

 

  

 

  •   Adresy stron,

 

  • Strony internetowe,
  • Strony internetowe,

 

  • Artykuły, scenariusze,

 

 

 

  • Spis programów, tytuły
  •  

 

 

  • Scenariusze,

5.

Pogłębianie wiedzy na temat metod aktywizujących

 

 

 

 

 

W celu inspiracji do ciekawych rozwiązań metodycznych korzystanie z opracowań dostępnych w pismach pedagogicznych, na edukacyjnych portalach internetowych i literaturze specjalistycznej.

Cały okres stażu

  • Artykuły,
  • tytuły pozycji książkowych,
  • adresy stron internetowych,

6.

Współpraca w prowadzeniu strony internetowej przedszkola

Opracowanie aktualnego materiału do strony internetowej przedszkola przez wykonanie zdjęć z wydarzeń grupy przedszkolnej, redagowanie notatek, przesyłanie ich do administratora strony.

Cały okres stażu

  • www.przedszkola-lwowekslaski.pl

7.

Przeprowadzenie analizy własnej pracy.

Ewaluacja i samoocena obserwowanych zajęć.

 

Cały okres stażu

  • Harmonogram spotkań,

 

 

 

 

 

 

UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI;

§8 ust. 3 pkt. 2

 

Lp.

Działania i zadania nauczyciela

Formy realizacji

Termin realizacji

Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja

1.

Aktywny udział w pracach zespołu ds. programów i procesów edukacyjno-wychowawczych

  1. Opracowanie wspólnie z innymi nauczycielkami      rocznych planów pracy, ankiet dla rodziców.
  2. Realizacja zadań związanych z pracą zespołu.

Wrzesień – grudzie 2019, 2020,2021

 

 

 

  • Plany roczne,
  • wyniki ankiet,
  • Harmonogram spotkań
  • Sprawozdanie,

2.

Publikacja ,,Planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego”

  1. Publikacja na stronie internetowej „Bliżej Przedszkola” zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego.

Październik 2019 r.

  • Zaświadczenie, publikacja w Internecie,

 

 

3.

Opracowywane                    i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych

  1. Opublikowanie na portalach internetowych scenariuszy zajęć i uroczystości.
  2. Udostępnianie nauczycielkom swojego warsztatu pracy – scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne, karty pracy, ćwiczenia logopedyczne.

Cały okres stażu

 

 

 

  • Zaświadczenie, publikacja Internecie,
  • Scenariusze, potwierdzenia,

4.

Prowadzenie szkoleń w ramach WDN

  1. Opracowanie i wygłoszenie referatów szkoleniowych, prezentacji multimedialnych  dla nauczycieli w ramach WDN.

W miarę potrzeb placówki

 

  • Referat, prezentacja,
  • Potwierdzenie dyrektora,

5.

Prowadzenie zajęć dla nauczycieli

  1. Prowadzenie co najmniej trzech zajęć otwartych w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych.
  2. Prowadzenie zajęć logorytmicznych  i gimnastyki ogólnorozwojowej w obecności nauczycieli.
  3. Przeprowadzenie zajęć koleżeńskich w ramach WDN (zajęcia logorytmiczne).

 

Cały okres stażu

 

 

Wg grafiku

  • Scenariusze,
  • Lista obecności nauczycieli,
  • Potwierdzenie dyrektora,
  • Wpisy do dziennika,

6.

Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami

 

  1. Wspólne rozwiązywanie problemów (podejmowanie decyzji, opracowywanie dokumentów).
  2. Dzielenie się z nauczycielkami wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach.
  3. Udostępnianie swoich opracowań, materiałów ze szkoleń.
  4. Wymiana doświadczeń.

 

Cały okres stażu

 

  • Potwierdzenie współpracy przez innych nauczycieli,

 

 

 

 

POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH

§8 ust. 3 pkt. 3

 

Lp.

Działania i zadania nauczyciela

Formy realizacji

Termin realizacji

Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja

1.

Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań dzieci.

  1. Rozpoznanie uzdolnień i zainteresowań dzieci.
  2. Stosowanie różnorodnych aktywnych metod i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych.
  3. Organizowanie wystaw, wytworów dziecięcych w placówce i poza nią.
  4. Udział w ogólnopolskich konkursach plastycznych.
  5. Udział w konkursach regionalnych.

Cały okres stażu

  • Obserwacje.

 

  • Podpisy w dzienniku, notatki,

 

  • Zdjęcia,
  • Zaświadczenia,

 

 

 

2.

Praca z dziećmi                          z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

  1. Prowadzenie zajęć logopedycznych.
  2. Prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
  3. Udział chętnych rodziców w zajęciach logopedycznych.

Cały okres stażu

W miarę potrzeb

  • Wpisy do dziennika,
  • Dokumentacja pracy z dzieckiem,
  • Podpis w dzienniku,

3.

Organizacja  konkursów z udziałem zaproszonych placówek

  1.  Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów międzyprzedszkolnych:
  • Turniej Sportowy,
  • Konkurs plastyczny,
  • Konkurs recytatorski „Wierszyki łamiące języki”.

 

 

 

2019/2020

2020/2021

2021/2022

  • Zaproszenia
  • Dyplomy,
  • Podziękowania.

4.

Rozwijanie czytelnictwa przez czytanie w domu i przedszkolu tekstów polskich poetów i pisarzy

  1. Udział w projekcie „Mały Miś w Świecie wielkiej literatury”

2019/2020

  • Zdjęcia, notatki,
  • wpisy do pamiątkowej kroniki

5.

Rozwijanie zainteresowań dzieci budowlami zabytkowymi naszego regionu poprzez wycieczki i spotkania

  1. Organizowanie spotkań z ciekawymi ludźmi dotyczące zamków i pałaców w naszej okolicy.
  2. Organizowanie wycieczek do pobliskich budowli zabytkowych (pałaców, zamków).

Cały okres stażu

  • Adnotacje w dzienniku,
  • Informacja na stronie przedszkola,
  • Potwierdzenia, zdjęcia,

6.

Promowanie przedszkola    w środowisku lokalnym

  1. Opracowanie materiałów do  strony internetowej przedszkola.
  2. Organizowanie uroczystości przedszkolnych, zajęć  otwartych.
  3. Prezentacja prac dzieci w Powiatowym Centrum Zdrowia.

Cały okres stażu

  • Strona internetowa,

 

  • Scenariusze,

 

  • Zdjęcia.

7.

Współpraca z instytucjami

 

  1. Nawiązanie współpracy z Klubem Seniora w

Lwówku Śląskim.

  1. Nawiązanie współpracy z Warsztatami Terapii Zajęciowej Caritas Lwówek Śląski

Wg harmonogramu

  • Notatki,
  • Zdjęcia,

8.

Rozwijanie u dzieci uczucia empatii i pomocy potrzebującym

 

  1. Udział w akcjach charytatywnych np.:
  • pomoc na rzecz potrzebujących,
  • zbieranie nakrętek,
  • wysyłanie kartek do chorych dzieci,
  • zbieranie karmy dla zwierząt.

Cały okres stażu, w miarę potrzeb

  • Notatki,
  • Informacje w Internecie,
  • Potwierdzenia,
  • Zdjęcia,

9.

Pomoc rodzicom w rozwiązywaniu problemów opiekuńczych i wychowawczych

  1. Przeprowadzenie pogadanki na temat rozwoju mowy u dziecka.
  2. Przeprowadzenie warsztatów na temat zabaw         usprawniających aparat mowy.
  3. Prowadzenie tablicy informacyjnej dla rodziców w holu przedszkola

IX. 2019 (podczas zebrania z rodzicami),

Cyklicznie, podczas zajęć otwartych,

Cały okres stażu

  • Notatki, opinie,
  • Prezentacja, podpisy
  • Podpisy, zdjęcia

 

10.

 

Prowadzenie zajęć dodatkowych

 

  1. Prowadzenie zajęć logorytmicznych.
  2. Prowadzenie zajęć gimnastyki ogólnorozwojowej.

 

1x w tygodniu przez cały okres stażu (3-6 grup)

1x w tygodniu przez cały okres stażu (3grupy)

 

  • Wpisy do dziennika, zdjęcia
  • Wpisy do dziennika, zdjęcia
  • Notatki na stronie internetowej,

11.

Wypracowanie u dzieci rytuału związanego z porannym powitaniem

Wprowadzenie wyboru sposobu powitania w grupie spośród katalogu dostępnych form, mające na celu zapewnienie dobrego nastroju dzieci.

      Cały okres stażu

  • Tablica powitań,

12.

Pogłębienie wiedzy i umiejętności zawodowych w celu podniesienia jakości pracy własnej i placówki

 

  1. Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikających z potrzeb własnych i placówki.
  2. Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki poprzez studiowanie fachowej literatury, jak również korzystanie z Internetu jako podstawowego źródła informacji.
  3. Aktywny udział w szkoleniach logopedycznych.
  4.  Obserwacja  zajęciach koleżeńskich prowadzonych przez nauczycieli zwłaszcza dyplomowanych w placówce i poza nią.

 

Cały okres stażu

  • Potwierdzenia,
  • Dyplomy,

 

  • Notatki, spis literatury,

 

 

 

  • Zaświadczenia, certyfikaty,

 

  • Scenariusze

 

13.

Współpraca ze stowarzyszeniem działającym przy przedszkolu „Przedszkole naszych dzieci”

  1. Dzielenie się pomysłami,
  2. Aktywny udział w realizacji projektów,

Cały okres stażu,

  • Notatki, zdjęcia z realizacji projektów

 

OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU, INNOWACJI LUB INNYCH DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH Z OŚWIATĄ, POWIĄZANYCH ZE SPECYFIKĄ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI NA RZECZ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

§8 ust. 3 pkt. 4a

 

Lp.

Działania  i zadania nauczyciela

Formy realizacji

Termin realizacji

Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja

1.

Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań.

 

 

 

  1. Opracowanie i wdrożenie własnego programu z zakresu zajęć logorytmicznych.
  • Przedstawienie programu na radzie pedagogicznej.
  • Realizacja programu według ustalonego planu pracy.
  1. Opracowanie i wdrożenie własnego programu z zakresu edukacji prozdrowotnej
  • Przedstawienie programu na radzie pedagogicznej.
  • Realizacja programu według ustalonego                                                             planu pracy.
  1. Inne w miarę potrzeb placówki

Cały okres stażu

 

 

 

  • Program,
  • Potwierdzenie,

 

 

 

 

 

 

  • Program,
  • Potwierdzenie,

 

 

 

WYKONYWANIE ZADAŃ OPIEKUNA STAŻU, OPIEKUNA PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH, NAUCZYCIELA – DPRADCY METODYCZNEGO, PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU NAUCZYCIELI, KOORDYNATORA WOLONTARIATU, KOORDYNATORA PROJEKTU

§8 ust. 3 pkt. 4b

 

Lp.

Działania i zadania nauczyciela

Formy realizacji

Termin realizacji

Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja

1.

Pełnienie funkcji opiekuna  stażu.

  1. Przygotowanie stosownych dokumentów,
  2. Prowadzenie zajęć w obecności nauczyciela stażysty, kontraktowego
  3. Obserwacja  zajęć prowadzonych
    przez nauczyciela stażystę, kontraktowego

Wrzesień 2019- maj 2022

 

 

    Wg harmonogramu

  • Kontrakt,
  • Harmonogram spotkań,
  • Projekt oceny dorobku zawodowego,

2.

Pełnienie funkcji opiekuna praktyk  pedagogicznych.

  1. Przygotowanie stosownych dokumentów.
  2. Prowadzenie zajęć w obecności studentów.

Cały okres stażu ( w miarę możliwości)

 

  • Potwierdzenie Dyrektora przedszkola.

3.

Organizacja akcji charytatywnych.

  1. Pełnienie funkcji koordynatora akcji społecznościowych.
  2. Włączenie się do różnego rodzaju działań o charakterze charytatywnym:
  • pomoc na rzecz potrzebujących,
  • zbieranie nakrętek,
  • wysyłanie kartek do chorych dzieci,
  • zbieranie karmy dla zwierząt,

Cały okres stażu

Cyklicznie

 

  • Dyplomy, podziękowania.
  • Adnotacje w dzienniku,
  • Kronika przedszkolna.
  • Zaświadczenia.
  • Zdjęcia,

 

 

* Plan może ulec zmianie. Zmiany mogą być naniesione aneksem.


Zobacz wszystkie wpisy
od Monika Zimmer



Wyślij wiadomość
do Monika Zimmer

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Monika Zimmer

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się